Weten hoelang je abonnement nog geldig is? Daarvoor moet je niet meer naar de Lijnwinkel. Maak een account aan op onze website, raadpleeg de geldigheidsduur en verleng je abonnement meteen als dat nodig is.
Heb je een abonnement van De Lijn? Een Buzzy Pazz, een Omnipas of een Omnipas 65+? Dan is dat abonnement gekoppeld aan je MOBIB-kaart. Op die elektronische drager in de vorm van een bankkaart staat alleen de geldigheidsduur van je MOBIB-kaart zelf.
Wat als je je abonnement online wil verlengen? Dan moet je weten tot wanneer het geldig is. Nu vind je de einddatum van je abonnement vlot terug via ‘Mijn account’ op onze website.
Snel naar meer info over je abonnement
Zo doe je dat:
- Ga naar ‘Aanmelden’ op delijn.be (rechts bovenaan in de navigatie). Heb je een account? Meld je dan aan bij ‘Mijn account’. Nog geen account? Da’s zo gefikst!
- Je komt terecht op je ‘mijnlijn’-pagina’s.
- Ga in de linkernavigatie naar Producten.
- Klik op ‘Mijn Abonnementen’, koppel het nummer van je MOBIB-kaart en je postcode. Check meteen tot wanneer je abonnement geldig is.

Vervalt binnen de maand je abonnement? Dan kan je het makkelijk meteen online verlengen. Zonder dat je al je info opnieuw moet ingeven. Je kan ook meerdere MOBIB-kaarten koppelen en zo de abonnementen van je gezin opvolgen.
Let op! Heb je een abonnement dat volledig of gedeeltelijk wordt betaald door je werkgever via een derdebetalersregeling? Dan kan je dit niet zelf online verlengen. Hiervoor contacteer je best je werkgever. Je kan via ‘mijn abonnementen’ wel steeds de geldigheidsduur raadplegen.
Nu vooral raadplegen, later ook beheren
De geldigheidsduur van je abonnementen raadplegen, is een eerste stap in ‘Mijn abonnementen’. De abonnementen van je gezin echt beheren? Dat kan in een latere fase.
Via gepersonaliseerde banners of notificaties houden wij je dan op de hoogte, bijvoorbeeld: één van je abonnementen gaat vervallen. Of: weet je dat een Buzzy Pass maar tot en met 24 jaar kan? Via de banners of notificaties zal je ook makkelijk kortingen kunnen spotten, bijvoorbeeld voor Plopsaland.
Stap voor stap wordt meer mogelijk: tickets van je gezinsleden aan je MOBIB-kaart koppelen, de historiek van je gezochte of gekochte abonnementen en tickets bekijken, …
Een account aanmaken? Sowieso een goed idee!
Het is de sleutel tot ‘mijnlijn’, een plek die helemaal rond jou draait. Een portaal waar je al jouw informatie snel en gemakkelijk terugvindt en een pak services geïntegreerd zijn. Daar werken we aan.